
Co je online marketing?
Online marketing je propagace vašich produktů či služeb na online platformách, mezi které v současné době patří hlavně sociální sítě a vyhledávače (Nejpopulárnější v České republice jsou Google a Seznam) a email marketing.
Online marketing je v dnešní „online“ době nejúčinnějším způsobem, jak se dostat k Vaším potencionálním klientům, které hledají službu či produkt, který právě vy nabízíte.
Hlavní výhody online marketingu
Měření konverze a reálné sledování výsledků každé z online kampaní.
Vidíte reálně kolik Vás stojí každý klient který projevý zájem o Vaše produkty či služby, a klient který zakoupí zboží nebo službu u Vás.
Cílení na potencionální klienty které právě hledáte nebo hledají oni Vás, proto nemusíte marnit čas a peníze u lidí, které Vám nepřinesou žádné výsledky v prodeji.
Určení cílů jednotlivých online kampaní (Nové klienty, prodeje, propagace značky, cílení na stávající klienty, atd..)
Přizpůsobení online kampaní Vašemu finančnímu budgetu.
Základní nástroje online marketingu
Internetové stránky
Základní stavební kámen online marketingu je kvalitní, přehledný a dobře zpracovaný web který osloví Vaše potenciální klienty, které díky online marketingu a reklamy odkazující na tento Váš web přivedete. Bez kvalitních a přehledných internetových stránek, nemá online marketing potenciál k úspěchu a generování očekávaných výsledků.
Placené PCC kampaně
(PCC neboli Pay per click) Jedná se o dva druhy reklamy, textové reklamy které se zobrazují ve výsledku hledání klienta ve vyhledávačích a grafické reklamy které se zobrazují klientům, kteří jsou vyhodnocené jako potenciální klienty. Nejrozšířenější vyhledávače v České Republice jsou Google a Seznam, kde lidé online vyhledávají různé informace.
Sociální sítě
Online marketing na sociálních sítích je dalším hlavním tahounem online marketingu. Miliardy uživatelů sociálních sítích po celém světě denně stráví hodiny na sociálních sítích a vymění si třicet miliard zpráv prostřednictvím Facebooku, Instagramu, Twitter a dalších.. Díky reklam například na platformách Facebook, Instagram nebo Twitter, můžete vytvářet různé okruhy cílových a potencionálních klientů a propagovat Vaše reklamy právě jim, tím zvýšíte pravděpodobnost konverzi a prodeje.
Email marketing
Budete se svými klienty stále online v kontaktu formou emailu. Pomocí takzvaně Newsletterů jim můžete prezentovat různé novinky, akce, slevy a nabídky pro věrné klienty nebo jen informační sdělení o změnách, obchodních podmínkách atd. Email marketing je taky dobrým nástrojem pro křížový prodej, takzvaně Cross-sell, kdy pošlete Vašemu klientovi který jíž zakoupil u Vás určité zboží email s nabídkou na příslušenství nebo doplňkové služby, které může Váš klient potřebovat a znovu zrealizovat další prodej.
SEO
Neboli „search engine optimization“. SEO představuje optimalizaci Vašeho webu aby mu vyhledávače jako například Google nebo Seznam porozuměli a uměli dobře přečíst a vyhodnotit jeho obsah jako kvalitní web a odpovídající klientovo hledání, tím se Váš web zobrazí mezi prvními v organickém (neplaceném) výsledku klientovo hledání.
Buďte jednoduše vidět,
buďte online..
Jak funguje spolupráce?
1. Seznámení
Seznámím se s Vaší činností detailněji abych pochopil co vlastně děláte, jak to u Vás funguje, v čem jste lepší než Vaše konkurence a naopak jaké jsou Vaše slabiny a jaké máte plány a očekávání od online marketingu, a jaký je Váš finanční budget na online marketing.
2. Analýza
Nejprve zkontroluju Váš web, na který budeme klienty směrovat a případně navrhnu jeho úpravy, aby byl zajímavý a přehledný. Následně provedu analýzu trhu Vaších konkurentů, na co se zaměřují a jak prezentují své služby či produkty v online marketingu.
3. Návrh strategie
Navrhnu Vám detailní strategii online marketingu, jak se budeme na poli online marketingu pohybovat, a jak rozdělíme Váš finanční budget tak, abychom jsme dosáhli očekávané cíle a naplnili Vaše očekávání.
4. Realizace
Po schválení Návrhu a strategie na online marketing, se pustím do realizaci reklamních kampaní. Doba trvání realizace je závislá na velikosti online marketingového plánu, ale většinou je to v řádu dnů.
5. Předání
Samozřejmostí je také to, že Vám dám k dispozici přístup ke všech online platformách ve které inzerujete, aby jste mohli do toho kdykoliv nahlédnout.
6. Průběžná péče
Budu Vám zasílat průběžné výsledky a výkon Vaších online reklamních kampaní, budeme stále ve spojení a budeme rozšiřovat online kampaně a přizpůsobovat Vaší aktuální nabídky a strategii.
No.. a kolik to stojí?
Cena za samotné online reklamy a propagace se přizpůsobí Vašemu budgetu, samozřejmě Vám budu navrhovat optimalizaci nákladů tak, aby naplňovali Vaše očekávání, ale ve finále závisí pouze na Vás, tudíž jak vy řeknete, tak to prostě bude.
Přesná cena za tvorbu a správu online marketingu neexistuje, jelikož se jedná o hodně proměnných faktorech a vše hlavně závisí na rozsáhlosti Vaších online kampaních a platformách, na které chcete inzerovat.
Pro představu uvádím rámcový ceník, řekněme menší společnosti:
- Správa Kampaní (textových a grafických) ve vyhledávačích Google a Seznam (Google Ads a Sklik) Od 7500,- měsíčně
- Správa kampaní na sociálních sítích Facebook a Instagram Od 6000,- měsíčně.
Počáteční konzultace je zcela zdarma. V případě, že Vás nabídka zaujme, podepíšeme smlouvu na 6 měsíců, a následně na dobu neurčitou, aby jste měli úplnou svobodu kdykoliv spolupráci ukončit nebo přejít k jinému poskytovali služeb.
